LOGIN
بیانیه ها
shirazi.ir
بیانیه بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت زادروز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله
کد 24968
نسخه مناسب چاپ کپی خبر لینک کوتاه ‏ 02 آبان 1400 - 16 ربيع الأول 1443

در آستانه زادروز نبی مکرم، پیامبر اعظم، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
خدای متعال می‌فرماید: «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ؛ و تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم» (انبیاء/۱۰۷).
بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی زادروز خجسته پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله را به جهان اسلام تبریک گفته، از همه مسلمانان دعوت می‌کند که در راه احیای سنت و نشر شریعت ناب آن حضرت و در گزینش رسالت ایشان بکوشند؛ چراکه رسالت آن حضرت برای رهایی جامعه بشری و انسانیت از تمام رنج‌ها و لغزش‌های انسان‌ها آمده است تا به مراتب بالندگی و شکوفایی برسند.

از منظر این بنیاد، مناسبت میلاد شکوهمند رسول خدا صلی الله علیه وآله تمام مسلمانان را به مهرورزی و تسامح و بازگشت به خویشتن و واکاوی راه هایی می‌خواند که دین اسلام ناب و سنت شریف آن را وضع کرده است، باشد که تحولی برتر و آرمانی در تمام عرصه‌های انسانی به دست آید.

بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی از تمام نهادهای دولتی و نظام‌های اسلامی می‌خواهد با مغتنم شمردن این مناسب خجسته همه زندانیانی را که به دلیل اندیشه و بیان و اظهارنظر در بند هستند، آزاد کنند و بدین ترتیب حسن نیت خود را به منصه ظهور برسانند.

بی‌تردید چنین اقدامی پایگاهی برای گفتمان، تفاهم، نهادینه شدن نفی خشونت، زندگی مسالمت‌آمیز و پذیرفته شدن دیدگاه ها را فراهم می‌سازد.

ژرف اندیشی و نگرش دقیق و عمیق در این مناسبت و رهاورد آن مانند برگزیده شدن رسول خدا صلی الله علیه وآله، اقدامی که خداوند دانای به حقایق امور کرد در مبحث این مولود گرانقدر نهفته و وظایفی که بر عهده ملت های مسلمان نهاده شده است از دیگر دلایل فراخوان این بنیاد به شمار می‌رود.

دردمندانه و متأسفانه مهم ترین رفتارهایی که در رفتار پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و رسول مهربانی ملموس و مشهود بود مانند: گذشت هنگام قدرت، تسامح، نه گفتن به نژادپرستی، ترویج محبت و پذیرفتن اختلاف پیراسته از تعصب، افراط یا کینه و نفرت در میان برخی از مسلمانان دیده نمی‌شود.

خدای متعال مسلمانان را در نیل به خشنودی خود موفق بدارد و از نعمت امنیت و صلح و شکوفایی برخوردار نماید و همگان را از مستمسکان به اسلام و راه پیامبر صلی الله علیه وآله و عترت پاک ایشان علیهم السلام قرار دهد.
 
بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی ـ واشنگتن
www.shirazionline.org

  • نظری برای این خبر درج نشده است.