LOGIN
بیانیه ها
shirazi.ir
"سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان:"
عملیات تروریستی مقدادیه عراق را به شدت محکوم می‌کنیم
کد 25023
نسخه مناسب چاپ کپی خبر لینک کوتاه ‏ 09 آبان 1400 - 23 ربيع الأول 1443

در پی انفجار تروریستی که در شهر مقدادیه عراق رخ داد، سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (وابسته به بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی) با صدور بیانیه‌ای آن را به شدت محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان اقدام تروریستی بر ضد شهروندان بی‌گناه و بی‌دفاع و بی‌پناه را که در شهر مقدادیه استان دیالی عراق انجام شد، به شدت محکوم می‌کند و مسئولیت ناکارآمدی در حمایت از شهروندان در برابر حملات سازمان‌های تروریستی در این مناطق را برعهده و متوجه دولت عراق می‌داند.

بر اساس خبرها و اطلاعاتی که به این سازمان رسیده در پی کمینی که تروریست‌ها تدارک دیدند، ده‌ها کشته و زخمی برجای ماند. این فاجعه به علت فقدان نقش فعال نهادهای امنیتی و کوتاهی در انجام وظیفه نیروهای امنیتی بوده است.

گفتنی است که مناطق حوزه استحفاظی استان دیالی از ماه‌ها پیش شاهد حضور چشمگیر اعضای تشکل داعش و دیگر گروه‌های تروریستی بوده است و صدها تن از شیعیان ساکن منطقه به دست آنان کشته شدند. افزون بر این کشتارها، مزارع و دارایی آنان به طور مستمر با حملات راکتی و خمپاره‌ای وابستگان به سازمان‌های تروریستی هدف قرار گرفته که حکایت از ناکارآمدی نیروهای دولتی دارد که مسئولیت حفظ جان مردم را به عهده دارند.

لذا سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان از دولت عراق می‌خواهد به طور جدی فعالیت سازمان‌های تروریستی را متوقف کند. وانگهی نسبت به وقوع این دست فاجعه‌های خونبار و اقداماتی مشابه برای ساکنان منطقه، به ویژه شیعیان آن سازمان هشدار داده و آن را بسیار مخاطره آمیز می‌داند.

خدای سبحان تمام قربانیان را در جوار رحمت خود قرار داده و آنان را از الطاف خویش بهره‌مند سازد و بازماندگان قربانیان را صبر و آرامش عنایت فرماید و مجروحان را شفای کامل عطا کند، حَسبُنَا اللهُ وَنِعمَ الوَکیلُ.
 
 
سازمان shia rights watch ـ واشنگتن
www.shiarightswatch.org

  • نظری برای این خبر درج نشده است.