LOGIN
بیانیه ها
shirazi.ir
بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت روز جهانی کودک
کد 25307
نسخه مناسب چاپ کپی خبر لینک کوتاه ‏ 02 آذر 1400 - 17 ربيع الثاني 1443

به مناسبت روز جهانی کودک، بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی، همصدا با جامعه جهانی، روز جهانی کودک را گرامی می دارد و بر ضرورت قانون گذاری جدی در خصوص نقض حقوقی که در این بخش از جامعه رخ می دهد، تأکید دارد.

بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی این مناسبت را مغتنم شمرده و نسبت به اوضاع هزاران کودک در خاورمیانه که در معرض خشونت سیاسی، نقض حقوق و سوء استفاده و آزار جنسی و جرائم فیزیکی قرار می گیرند، هشدار می دهد. این بخش از لایه اجتماعی، در برابر جنگ، کار و نادیده گرفتن حقوقشان که شریعت و قوانین آسمانی و بین المللی وضع کرده است، حامی و پناهگاهی ندارند، و در این موضوع هیچ بازدارنده اخلاقی و قانونی مانع از آن جنایت ها نیست.

این بنیاد به صورت مستمر به اسناد و گزارش هایی مستند دست می یابد که براساس آن کودکان در معرض جنایات گوناگونی ازسوی نظام های سیاسی و گروه های مسلح و یا گروه های افراطی بلند آوازه و نام آشنا قرار می گیرند. با توجه به شرایط یاد شده، جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری باید هرچه بیشتر و فعالانه تر برای رهایی این قشر از جامعه که با وضعیتی دردآور رو به رو هستند، بکوشند.

دیگر این که این بنیاد در خصوص پیامدهایی که در آینده نه چندان دور بروز خواهد کرد هشدار می دهد.

بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی - واشنگتن

  • نظری برای این خبر درج نشده است.